دسته بندی ها
ماشین آلات راهسازی

چگونگی تشخیص قطعات اصلی کوماتسو از تقلبی آن ها – سنگین راه

روش های تشخیص اصل بودن قطعات کوماتسو

کوماتسو که یکی از پیشروان جهانی در تولید ماشین‌آلات سنگین و راهسازی است، با بیش از صد سال تجربه در این صنعت به طراحی و تولید بولدوزرها، لودرها، جرثقیل‌ها و سایر تجهیزات راهسازی مشغول است که به‌دلیل کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتماد، در سطح جهانی از این شرکت ژاپنی تجلیل شده‌ است.

در محیط پیچیده و فنی امروز، یکی از چالش‌های بزرگی که با آن روبه‌رو هستیم، تقلب در قطعات یدکی ماشین‌آلات کوماتسو است. قطعات تقلبی که نمی‌توانند استانداردهای مورد نیاز را دنبال کنند، متاسفانه به‌طور جدی به عمر و عملکرد دستگاه‌ها آسیب می‌رسانند. بنابراین، تشخیص قطعات اصلی از تقلبی‌ها امری بسیار حیاتی برای حفظ کارایی و ایمنی ماشین‌آلات است.

 

در این مقاله از سنگین راه، ضمن بررسی نحوه تشخیص اصالت قطعات کوماتسو به بیان تفاوت قطعات اصلی کوماتسو از تقلبی می‌پردازیم و راه های تشخیص قطعه تقلبی از قطعه اورجینال کوماتسو را برای جلوگیری از استفاده از قطعات ناسازگار در این ماشین‌آلات ارائه خواهیم داد. لطفا تا انتها همراه ما در سنگین راه باشید.

 

لوگوی کوماتسو با علائم مخصوص و لیبل لیزری

برای تشخیص اصل بودن قطعات کوماتسو اولین راهکار، توجه به لوگوی کوماتسو با علائم مخصوص و لیبل لیزری است. برای این کار لازم است تا موارد زیر را به‌خوبی بررسی کنید:

  1. بررسی لوگوی کوماتسو: لوگو یا نشان تجاری کوماتسو باید دقیقاً با نمونه‌های اصلی مطابقت داشته باشد. این شامل اندازه، رنگ، طراحی و جزئیات دیگر است. اگر لوگو تغییرات ظاهری دارد یا اشکالی در آن مشاهده می‌کنید که با نمونه‌های اصلی متفاوت است، احتمال دهید که قطعه، اصل نیست
  2. علائم مخصوص: قطعات اصلی کوماتسو علائم خاصی دارند که تنها در نمونه‌های اصلی وجود دارند. این علائم معمولا شامل شماره‌های سریال، نشان‌های کیفیت، علامت‌های تأییدیه، یا نشان‌های استاندارد بین‌المللی هستند که در قطعات تقلبی وجود ندارند
  3. لیبل لیزری: قطعات اصلی کوماتسو هم لیبل‌های لیزری خاص دارند که به وسیله فناوری لیزر روی سطوح قرار می‌گیرند. این لیبل‌ها شامل اطلاعات مانند شماره قطعه، تاریخ تولید، و نشانگرهای دیگر امنیتی است که در قطعات تقلبی آنها را مشاهده نمی‌کنید

این روش‌ها به مهندسان و تخصص‌های صنعتی کمک می‌کنند تا با دقت بیشتری به تشخیص اصل بودن قطعات کوماتسو بپردازند و مطمئن شوند که از قطعات اصلی در تعمیرات و نگهداری استفاده می‌کنند. ضمن اینکه شما می‌توانید برای خرید لوازم یدکی انواع ماشین‌آلات راهسازی برند کوماتسو به فروشگاه سنگین راه مراجعه کنید.

در این فروشگاه که نمایندگی فروش قطعات یدکی کوماتسو است، می‌توانید انواع لوازم یدکی بلدوزر کوماتسو ، لوازم یدکی گریدر کوماتسو و قطعات لودر کوماتسو را با ضمانت اصالت کالا و اطمینان از قیمت بسیار مناسب، خریداری کنید.

 

هولوگرام مخصوص برند کوماتسو

تشخیص قطعات اصلی کوماتسو با استفاده از هولوگرام مخصوص برند، نیز روش دیگری است که با کمک آن می‌توان متوجه اصالت قطعات شد. درواقع هولوگرام‌های مخصوص برند کوماتسو که روی تمامی محصولات این شرکت ژاپنی قرار دارد، طرح‌های خاصی دارند که خوشبختانه کپی‌کردن آن‌ها بسیار دشوار است.

این طرح‌ها شامل الگوهای پیچیده، تصاویر سه بعدی، متن‌های خاص یا نشانه‌های تأییدیه هستند که اگر نسخه اصل را با موردی که شک دارید اصل است یا تقلبی، مقایسه کنید، حتما متوجه آن می‌شوید. در ادامه مواردی که روی هولوگرام قطعات اصلی کوماتسو وجود دارد را بررسی کرده‌ایم.

 

نوشته GENIUNE PARTS روی محصولات کوماتسو اصلی

روی هولوگرام محصولات کوماتسو اصل، عبارت GENUINE PARTS به معنای قطعات اصلی، نوشته شده است که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشخصات قطعات یدکی اصلی کوماتسو است. وقتی هولوگرام را به جهات مختلف حرکت دهیم، نوشته باید مشخص ‌شود. نوشته باید با حروف رنگارنگ تیره و روشن قابل مشاهده باشد و در زوایای مختلف بدرخشد. ضمن اینکه شما می‌توانید برای تشخیص اصالت قطعاتی که این نوشته را دارند، از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  1. بررسی طرح و فونت: عبارت "GENUINE PARTS" باید به یک شیوه خاص و با یک فونت خاص روی قطعه نوشته شده باشد. فونت استفاده شده، اندازه حروف، و طرح کلی نوشته باید با نمونه‌های اصلی کوماتسو که از منابع رسمی تأیید شده‌اند، مطابقت داشته باشد
  2. رنگ و قالب: رنگ و نحوه نمایش نوشته نیز نشانگر اصالت قطعه است. در تولید قطعات اصلی کوماتسو از رنگ‌های خاصی استفاده می‌کنند که به نمایشگر نهایی عبارت "GENUINE PARTS" اضافه می‌شود
  3. شماره‌های سریال و تأیید اصالت: برخی قطعات اصلی کوماتسو شماره‌های سریال یا تأیید اصالت خاصی دارند که باید با دسترسی به سیستم‌های کوماتسو یا منابع رسمی دیگر تأیید شود
  4.  

وجود عکس متحرک محصولات کوماتسو

همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، کوماتسو برای متمایزکردن قطعات اصلی خود، برچسب‌های هولوگرام نوار نقره‌ای را به تمام قطعات و بسته‌های خود اضافه کرده است. هنگامی که هولوگرام (تصویر) از طریق یک فیلتر خاص مشاهده می‌شود، مجموعه‌ای از آرم‌های کوماتسو را می‌توانید ببینید که به نظر می‌رسد در جهات مختلف حرکت می‌کنند.

درواقع کج‌کردن برچسب از چپ به راست باعث می‌شود که تصاویر کوچکِ روشن و رنگارنگی از یک بیل مکانیکی، یک بولدوزر و یک کامیون کمپرسی ظاهر شود و این مهم‌ترین فرق قطعات کوماتسو تقلبی و اصلی با یکدیگر است.

 اگر قطعه‌ای دارید که روی هولوگرام آن این موارد را مشاهده کردید، برای آنکه مطمئن شوید که 100 درصد اصل است، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  1. تأیید اطلاعات: اطلاعات باید با مدارک و دسترسی به سیستم‌های اطلاعاتی معتبر کوماتسو مطابقت داشته باشند
  2. اعتبارسنجی هولوگرام: برای اطمینان از اصالت هولوگرام، می‌توان از منابع مطمئن مانند دفاتر مرکزی کوماتسو، سایت‌های معتبر تأیید اصالت، یا مراکز خدمات تاییدشده استفاده کرد که توانایی تشخیص هولوگرام‌های اصلی را دارند
  3.  

بسته بندی قطعات کوماتسو

یکی دیگر از راه های تشخیص قطعه تقلبی از قطعه اورجینال کوماتسو ، توجه به بسته‌بندی قطعات آن است. بسته‌بندی قطعات اصلی کوماتسو معمولاً به شیوه‌های خاصی طراحی شده‌اند که اصالت و سلامت قطعات اطمینان را تضمین می‌کنند.

درواقع قطعات اصلی کوماتسو معمولاً در بسته‌بندی‌هایی از مواد باکیفیت و مقاوم به‌فروش می‌رسند که از ضربه، رطوبت و شرایط محیطی دیگر محافظت می‌کنند. این بسته‌بندی‌ها طراحی شده‌اند تا قطعات را در حالت ایده‌آل برای استفاده و نگهداری در شرایط مختلف حفظ کنند و در قطعات تقلبی شاهد این نوع بسته‌بندی نیستیم.

ضمن اینکه طراحی بسته‌بندی قطعات اصلی کوماتسو به گونه‌ای است که امکان جعل و تقلب روی بسته‌بندی به حداقل ممکن می‌رسد. این اقدامات به کمک ابزارهای تأیید اصالت و تکنولوژی‌های تشخیصی مختلف، به متخصصان و کاربران اجازه می‌دهد تا قطعات اصلی را از قطعات تقلبی تشخیص دهند.

به طور کلی، بسته‌بندی قطعات اصلی کوماتسو با استفاده از روش‌های فنی پیشرفته، هولوگرام‌ها، و برچسب‌های خاص، از اصالت و کیفیت قطعات اطمینان می‌دهد و از استفاده از قطعات ناسازگار جلوگیری می‌کند که ممکن است به دستگاه‌ها آسیب برسانند.

 

توجه به ویژگی های ظاهری قطعات کوماتسو

یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصل بودن قطعات کوماتسو توجه به ویژگی‌های ظاهری قطعات آن است. کافی است توجه کنید که :

  • لوگوی کوماتسو و نام برند به شیوه‌ای خاص و بسیار بادقت تولید شده باشند. این شامل رنگ، شکل، اندازه و جزئیات دیگر است. اگر لوگو یا نام برند تفاوت‌های قابل توجه‌ای با نمونه‌های اصلی دارد، در اصل بودن آن تردید کنید
  • قطعات اصلی کوماتسو جزئیات مهندسی خاصی دارند که نشان از دقت و طراحی خاص است. مانند شکل‌ها، ابعاد، روکش‌ها، اتصالات و نقشه‌های فنی که در نمونه‌های تقلبی به این موارد کمتر دقت شده است و کاملا با نمونه اصل متفاوت است
  •  
  • قطعات اصلی کوماتسو به کیفیت ساخت بالا معروف هستند. ضمن اینکه رنگ‌ها، پوشش‌ها و مشخصات ظاهری در بهترین شکل ممکن طراحی و اجرا شده است. اگر قطعه نقص‌های ظاهری، خطوط ناهموار، یا بدشکلی‌ها و مشکلات ظاهری دارد که در نمونه اصلی این قطعات وجود ندارد، احتمالاً تقلبی است.
  •  

اختلاف وزن کالاهای اصل و تقلبی کوماتسو

یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصل بودن قطعات کوماتسو توجه به وزن آنهاست. هرچقدر هم که افراد متقلب، حرفه‌ای باشند، باز هم نمی‌توانند وزن قطعه را دقیقا عین قطعه اصلی کپی کنند. پس حتما اختلاف وزنی با قطعه اصلی پیدا می‌کنند. کافی است قبل از خرید قطعه اصلی موردنظر، حتما بروشور قطعه تولیدی شرکت کوماتسو را بررسی کنید و ببینید وزن قطعه چقدر است. ضمن اینکه می‌توانید از سایت اصلی کوماتسو هم این اطلاعات را بدست آورید.

 

نوع الیاژ مصرفی قطعات اورجینال و فیک اضافه شود

زمانی‌که بخواهند قطعه تقلبی تولید کنند، آلیاژی که مصرف می‌شود حتما با آلیاژی که در تولید قطعات اصل استفاده شده است، متفاوت است. کیفیت لوازم یدکی و اورجینال کوماتسو این برند را مشهور و محبوب کرده است. درواقع قطعات اورجینال از فولادهای آلیاژی با ترکیبات دقیقی ساخته شده‌اند که به‌ویژه برای مقاومت در برابر فشار، خستگی و سایر خصوصیات مکانیکی بهینه شده‌اند.

ضمن اینکه در قطعاتی که با شرایط زیست‌محیطی سخت روبرو هستند، از آلومینیوم یا فولادهای ضدزنگ استفاده می‌شود که مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند. این درحالی است که در قطعات تقلبی به این موارد توجهی نشده است.

 

کشور تولید کننده کوماتسو اورجینال

کشورهای تولیدکننده کوماتسو اروجینال ژاپن، چین و برخی از کشورهای اروپایی است. اگر قطعه‌ای فیک باشد، توجهی به این نکته نمی‌شود و احتمال دارد که نام کشور اشتباهی روی محصول درج شود؛ اما برای اطمینان از این موضوع می‌توانید:

 

  • کشور تولیدکننده قطعه و اطلاعات مربوط به آن را بررسی کنید
  • مشاوره با نماینده‌های رسمی و مجاز از کشور تولیدکننده هم کمک می‌کند تا از اصالت قطعه مطمئن شوید
  • بررسی و مقایسه ویژگی‌های فنی و استانداردهای تولید محصول با مشخصات ارائه شده توسط شرکت تولید کننده اصلی هم در تشخیص اصل بودن کالا کمک کننده است
  •  

توجه به اعتبار فروشنده و شرکت وارد کننده اقلام کوماتسو

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باعث می‌شود هرگز قطعه تقلبی نخرید، مراجعه به فروشگاه معتبر است. بهترین راهکار این است که حتما از نمایندگی فروش قطعات کوماتسو خرید کنید. در این صورت مطمئن هستید که هم قطعه شما اصل است و هم با قیمت مناسبی آن را خریداری کرده‌اید.

 

قیمت قطعات اصلی کوماتسو

قیمت محصولات اصل کوماتسو نسبت به قطعه تقلی و کپی، بیشتر است. شاید چون افرادی که قطعات تقلبی می‌سازند بیش از هر چیزی به فکر فروش محصولات خود هستند، پس نسبت به قطعات اصل، محصولات خود را با قیمت کم‌تری می‌فروشند. اگر قطعه‌ای را دیدید که قیمت آن نسبت به آنچه که نمایندگی فروش این قطعات به‌فروش می‌رساند ارزان‌تر است، احتمال دهید که قطعه اصل نیست و فیک است. حتما از نمایندگی اصلی فروش قطعات کوماتسو خرید کنید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله از سنگین راه، به بررسی و معرفی روش‌های تشخیص اصل بودن قطعات کوماتسو پرداختیم. مواردی را بیان کردیم که با توجه به آنها متوجه می‌شوید آیا قطعه‌ای که قصد خرید دارید، اصل است یا فیک! البته همانطور که در طول مقاله هم تاکید کردیم، توصیه می‌کنیم حتما از نمایندگی فروش قطعات کوماتسو مانند سنگین راه، قطعه موردنظر خورد را خریداری کنید تا هم قیمت خرید ان مناسب باشد و هم مطمئن باشید که قطعه اصل را خریده‌اید. کارشناسان فروش ما شما را در خرید تمامی قطعات کوماتسو، راهنمایی می‌کنند.


اشتراک گذاری:
دیدگاه و پرسش
برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

درحال دریافت اطللاعات

آخرین محصولات